Smart karanténa – najčastejšie otázky ohľadne karantény v domácej izolácii s využitím aplikácie eKaranténa

Upozornenie

Aplikácia eKarantény už nie je potrebná pri vstupe na Slovensko, viac informácii nájdete tu.

Informácie o podmienkach domácej izolácie s využitím aplikácie eKaranténa pri vstupe na územie SR.

Aké sú minimálne požiadavky požiadavky na zariadenie pre aplikáciu eKaranténa?

Android

  • minimálne operačný systém Android verzia 5.0 alebo novší  
  • Google Play Services v 13.0
  • kamera  
  • určovanie polohy (známe ako GPS)
  • internetové spojenie

iOS

  • minimálne operačný systém iOS 10.0 alebo novší  
  • povolenie PUSH notifikácií
  • kamera  
  • určovanie polohy (známe ako GPS)
  • internetové spojenie  

Musím mať neustále internetové pripojenie?

Áno. Pokúste sa zabezpečiť čo najstabilnejšie pripojenie na internet počas trvania karantény. Dlhšia nedostupnosť internetového spojenia môže vyvolať dodatočné kontrolné mechanizmy.

Aký rýchly internet potrebujem?

Overenia prenášajú iba malý objem dát. Pri pomalom pripojení môže však overenie biometrie tváre trvať dlhšie, prípadne úplne zlyhať. V takom prípade sa pokúste o overenie opakovane.

Ako viem, že sa mám overiť?

Výzva na overenie polohy a tvárovej biometrie bude doručená ako SMS správa. Následne otvorením aplikácie budete vyzvaný na overenie tvárovej biometrie.

Čo ak sa mi vybije mobilný telefón?

Pokiaľ je to možné majte telefón na nabíjačke, prípadne pravidelne kontrolujte stav batérie. V prípade, že dôjde k strate kontaktu so zariadením, môže to aktivovať dodatočné kontrolné mechanizmy.

Môžem po 5. dňoch, kedy sa vykoná test na COVID-19 a príde potvrdenie o jeho negatívnom výsledku, ukončiť eKaranténu?

Vy aj osoby žijúce v spoločnej domácnosti ste povinní zotrvať v domácej izolácii po dobu 14 dní od prekročenia hraníc, a to aj keď Vám na 5. deň príde potvrdenie o negatívnom výsledku testu.

Ak nie ste pozitívne testovaní, po 14 dňoch sa Vaša domáca izolácia končí a aplikácia sa automaticky vypne. Ďalej Vás už nemonitoruje.

Ak ste pozitívne testovaní na COVID-19, lekár alebo hygienik určí ďalší postup. Vaša aplikácia eKaranténa zostáva naďalej aktívna. V prípade mierneho priebehu ochorenia zostanete doma, v prípade zhoršenia zdravotného stavu budete hospitalizovaní (podľa štandardných postupov). Po uplynutí 14 dní Vám test na COVID-19 zopakujú.

Upozornenie

Za nerešpektovanie podmienok domácej izolácie môže Úrad verejného zdravotníctva uložiť pokutu podľa § 56 ods. 2 zákona č. 355/2007 Z. z. vo výške do 1659 eur. Rovnako aj orgány Policajného zboru a obecnej polície môžu uložiť blokovú pokutu vo výške do 1000 €.

Prišiel som z hraníc do domácej izolácie, ale aplikácia mi nefunguje (ukazuje, že som opustil domácu izoláciu). Čo mám spraviť?

V prípade komplikácii odporúčame aktualizovať operačný systém Android, ako aj aplikáciu ako takú.

Aktualizujete ju prostredníctvom opätovného kliknutia na link v SMS, ktorý ste použili pre prvotné stiahnutie aplikácie alebo aktualizáciou z Google play!

Aplikáciu neustále vylepšujeme, aktualizácia môže vyriešiť prípadnú neplnohodnotnú funkčnosť.

Ak máte špecifický problém dovolíme si Vás presmerovať na Call Centrum NCZI: 0800 221 234.

Môžem si zmeniť miesto pobytu domácej izolácie vo formulári? Prípadne stornovať registráciu a zaregistrovať sa znova?

Upozornenie

Pri vypĺňaní registračného formuláru na stránke ekarantena.korona.gov.sk venujte veľkú pozornosť.

Po zaregistrovaní údaje zadané do registračného formulára už nemôžete meniť ani dopĺňať! V prípade ak ste zadali nesprávne miesto domácej izolácie budete jeden krát vyzvaní na jeho opravu. Následne sa to nedá meniť. Aplikáciu počas domácej izolácie nikdy nevymažte, ponechajte ju nainštalovanú. Opätovná inštalácia nie je možná!

Bude možné overiť tvár aj v zlých svetelných podmienkach?

Pre najjednoduchšie overenie je dôležité zabezpečiť rovnomerné osvetlenie tváre. Vyhnite sa osvetleniu, ktoré vytvorí ostré tiene na tvári.

Mám problém s vypĺňaním formuláru. Na koho sa môžem obrátiť?

Celý postup ako sa dostať do domácej izolácie s využitím aplikácie eKaranténa nájdete na našej stránke.

Samotný formulár nájdete taktiež na našej stránke.

Ak máte špecifický problém dovolíme si Vás presmerovať na Call Centrum NCZI: 0800 221 234.

Ako často sa budem musieť overovať?

Frekvencia a počet overení v priebehu dňa je náhodný.

Ako dlho sú uchovávané dáta o mojom zariadení?

Údaje sa automaticky odstránia po 21 dňoch.

Posiela zariadenie moju presnú polohu?

Nie, iba informáciu o porušení karantény a jeho závažnosť.

Posiela zariadenie fotku mojej tváre?

Nie, zariadenie iba overí vašu podobu s uloženou fotkou, nikdy teda vaša fotka neopustí vaše zariadenie.

Môžem po skončení domácej izolácie aplikáciu odinštalovať?

Áno, po uplynutí lehoty povinnej domácej izolácie je aplikáciu možné odinštalovať. Následne po uplynutí zákonnej lehoty budú údaje vymazané.

Môžem použiť mobilný telefón so zahraničnou SIM kartou/číslom?

Áno, aplikácia nie je obmedzená na slovenské čísla.

Čo má s eKaranténou spoločné aplikácia “Covid19 ZostanZdravy”?

Aplikácia eKarantény je odlišná od aplikácie “Covid19 ZostanZdravy”, aplikácia “Covid19 ZostanZdravy” nie je aplikáciou eKarantény.

Kde nájdem registračný formulár eKarantény?

Celý postup ako sa dostať do domácej izolácie s využitím aplikácie eKaranténa nájdete na našej stránke.

Samotný formulár nájdete taktiež na našej stránke.

Ako sa dostanem k aplikácii eKarantény?

Aplikáciu ekaranténa si môžete stiahnuť pre Android aj pre iOS na našej stránke.