Aplikácia je určená hlavne pre prevádzkovateľov zariadení a usporiadateľov podujatí, ktorí vyžadujú pri vstupe do svojich priestorov preukázanie sa platným EÚ COVID preukazom v digitálnej alebo papierovej podobne v rámci aktuálnej vyhlášky 240 ÚVZ.
OverPass – najčastejšie otázky
Pre korektné využitie aplikácie postačí iba smartfón (inteligentný telefón) s povolením prístupom k fotoaparátu.
- Aplikácia po otvorení naskenuje pomocou fotoaparátu mobilného telefónu QR kód, ktorý je súčasťou oficiálneho digitálneho COVID preukazu.
- Preverí elektronický podpis a platnosť certifikátu.
- Zobrazí výsledok overenia podľa platných pravidiel vychádzajúcich z nariadenia ÚVZ, typ vakcíny, resp. testu.
- V prípade certifikátu vydaného inou EÚ krajinou sa zobrazí hlásenie, že sa jedná o zahraničný certifikát.
OverPass overí COVID certifikát aj v off-line režime. Pripojenie na internet je potrebné len pre prípad inštalácie alebo aktualizácie aplikácie.
V slovenskom a v anglickom jazyku.
Áno, ale iba tie, ktoré boli vydané vo formáte EU Digital COVID Certificate. Platnosť zahraničných certifikátov sa kontroluje podľa platných slovenských pravidiel (napr. platnosť AG testu, počet dní po prvej/druhej očkovacej dávke a pod.).
Iba ku kamere/fotoaparátu mobilného telefónu, ktorým nasníma QR kód.
V súčasnosti je aplikácia OverPass dostupná pre zariadenia Android 6.0+ a iOS 13.0+.
V prípade zmien podmienok kontroly certifikátov (vakcinácia, platnosť AG/PCR testov) nemusia zahraničné aplikácie reflektovať aktuálne platné podmienky na území SR.
V prípade neplatného výsledku OverPass Vám vypíše dôvod neplatnosti (napr. od odberu vzorky pre PCR typ testu ubehlo viac ako 72 hodín). Chyba môže nastať aj vtedy, ak bol na skenovanie použitá snímka QR kódu (tzv. screenshot) v nízkej kvalite. Preto odporúčame overovať digitálny preukaz, resp. výsledok testu priamo z aplikácie GreenPass alebo papiera.
V prípade ďalších problémov s potvrdeniami, kontaktujte NCZI.
- Kontaktný formulár NCZI,
- kontaktné centrum NCZI: +421 2 32 353 030 (denne od 8.00 h do 20.00 h).
V prípade technických problémov, kontaktuje NASES.
- Kontaktný formulár NASES,
- kontaktné centrum NASES: +421 2 35 803 083 (pondelok až piatok od 8.00 h do 18.00 h, v stredu do 21.00 h).